Szkolenie dla doradców zawodowych

Dodano 2024-02-07 11:13:53 Szkolenie dla doradców zawodowych

Miejscowość: Leszno
Miejsce: Centrum Wsparcia Rzemiosła, Kształcenia Dualnego i Zawodowego w Lesznie (ul. Śniadeckich 5)
Data rozpoczęcia: 2024-02-27 10:00
Data zakończenia: 2024-02-27 14:30
Organizator: Centrum Wsparcia Rzemiosła, Kształcenia Dualnego i Zawodowego w Lesznie

Klub Doradców Kariery serdecznie zaprasza na szkolenie dla doradców zawodowych pn. Zwiększanie skuteczności doradcy zawodowego w zakresie wspierania młodzieży w poszukiwaniu wyboru przyszłej drogi zawodowej z użyciem metody LEGO® SERIOUS PLAY.

Zajęcia odbędą się 27 lutego 2024 roku w godz. 10:00-14:30 w Centrum Wsparcia Rzemiosła, Kształcenia Dualnego i Zawodowego w Lesznie (ul. Śniadeckich 5). Warsztat poprowadzi Katarzyna Muzyczyszyn, certyfikowana trenerka metody LEGO® SERIOUS PLAY.

Celem szkolenia jest wypracowanie usprawnień w pracy doradcy zawodowego z młodzieżą.

Program szkolenia:

1. Wprowadzenie do tematu
2. Wprowadzenie do metody – nauka tworzenia modeli z klocków na potrzeby facylitacji
3. Zdefiniowanie celu w kontekście wspierania młodzieży w wyborze drogi zawodowej
4. Moja obecna rzeczywistość – jak widzę swoją rolę doradcy zawodowego w zakresie wspierania młodzieży
5. Zdefiniowanie wyzwań w drodze do realizacji celu
6. Zrozumienie potrzeb młodzieży w kontekście poszukiwania drogi zawodowej – czego młody człowiek oczekuje od doradcy zawodowego?
7. Planowanie działań służących usprawnieniu warsztatu doradcy zawodowego
8. Posumowanie wyników facylitacji

O METODZIE

Organizacje — zarówno prywatne, jak i publiczne — stosują metodologię LEGO® SERIOUS PLAY®, gdy chcą uwolnić pełny potencjał swoich pracowników i zachęcić wszystkich do uczestnictwa w dyskusji, tak aby każdy mógł się przyczynić do znalezienia rozwiązania danego problemu.

Początki metodologii LEGO SERIOUS PLAY

Metodologia opiera się na procesie będącym fundamentem elementów LEGO i systemu budowania LEGO. Szukając narzędzia, które pozwoliłoby uwolnić wyobraźnię i zwiększyć innowacyjność pracowników firmy, Grupa LEGO zdała sobie sprawę, że rozwiązanie może tkwić w samym systemie zabawy LEGO: firma od wielu lat zachęcała dzieci do „budowania własnych marzeń”, więc być może dorośli mogliby w podobny sposób budować swoje wizje przyszłych strategii.

Idea, która dała początek metodologii, zrodziła się w 1996 roku, gdy dwaj profesorowie wykładający w szwajcarskiej szkole IMD oraz właściciel grupy LEGO Kjeld Kirk Kristiansen szukali alternatywnych narzędzi i systemów planowania strategicznego. Zrozumieli wówczas, jaką wartość mają pracownicy, i opracowali ewoluującą, adaptacyjną strategię obejmującą wykorzystanie elementów LEGO jako trójwymiarowych modeli problemów i wyzwań, z którymi mierzą się firmy. Strategia ta otrzymała nazwę LEGO SERIOUS PLAY.

Jak to działa?

Uczestnicy, w odpowiedzi na szereg pytań moderatora, tworzą trójwymiarowe modele, przy których omawianiu wchodzą w głąb zagadnienia nad jakim pracują. Każdy z uczestników przy użyciu specjalnie wyselekcjonowanych klocków Lego buduje model, który staje się podstawą do dyskusji, wymiany wiedzy, a finalnie rozwiązania problemu czy podjęcia decyzji.

Technika LEGO® SERIOUS PLAY® angażuje wszystkich uczestników w 100% ich czasu do udziału w procesie, głębokiej analizy i refleksji. Proces z uwagi na swój dynamiczny charakter ("hands-on – minds-on"), wyzwala wiele możliwości. Skłania do skutecznego, otwartego i autentycznego dialogu oraz zaangażowania.

Metoda, poprzez pełne zaangażowanie wszystkich uczestników, w sposób naturalny wymusza utożsamianie się ich z omawianym zagadnieniem. Przekłada się to na natychmiastowy efekt, w postaci szybszego wdrażania wypracowanych rozwiązań, identyfikacji z opracowywanymi tematami i współodpowiedzialnością za ich realizację.

Dlaczego metoda jest tak efektywna?

Efektywność metody wynika z połączenia elementów, które w tradycyjnych metodach pracy z tematem są trudne do osiągnięcia oraz utrzymania. Kluczowe z nich to: uniwersalny język, zaangażowanie 100% uczestników w 100% ich czasu, uczenie przez tworzenie czyli spontaniczna, naturalna kreatywność, skuteczna komunikacja, ciągła koncentracja na temacie.