Decyzje podatkowe przez cały luty

Dodano 2022-02-02 10:23:23 4 lutego pracownicy Urzędu Miasta Leszna mają rozpocząć doręczanie decyzji podatkowych na rok 2022. Będą je dostarczać podatnikom, którzy mają obowiązek płacenia podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego od osób fizycznych.

Decyzje doręczane będą przez cały luty w dni robocze od godz. 15.30 oraz w soboty. W miasto wyruszy 39 pracowników magistratu z ok. 16.000 decyzji do doręczenia. Pracownicy będą stosować się do aktualnie obowiązujących obostrzeń związanych z pandemią. Wszyscy urzędnicy będą mieli ze sobą upoważnienia podpisane przez Prezydenta Miasta Leszna oraz identyfikatory. Przypominamy, że URZĘDNICY NIE POBIERAJĄ OPŁAT, a jedynie proszą o potwierdzenie odbioru decyzji własnoręcznym podpisem wraz z datą.

Urzędnicy magistratu będą podejmować co najmniej dwie próby dostarczenia decyzji. Jeżeli nie zastaną adresata pisma, bądź innego pełnoletniego domownika, pozostawią awizo wraz z numerem telefonu. W takim przypadku odbiór decyzji będzie możliwy w Urzędzie Miasta Leszna przy ul. Kazimierza Karasia 15.

Każda decyzja zawiera indywidualny numer rachunku bankowego przeznaczony dla konkretnego podatnika. Płatności podatku można dokonać powszechnie dostępnymi metodami np. za pośrednictwem bankowości elektronicznej. W głównej siedzibie urzędu podatek zapłacimy wyłącznie w formie bezgotówkowej - od ok. roku w urzędzie przy ul. Kazimierza Karasia 15 nie ma już tradycyjnej kasy. Przypominamy również, że obsługa klientów urzędu odbywa się po uprzednim, telefonicznym umówieniu wizyty.

Prezydent Miasta Leszna Łukasz Borowiak składa serdeczne podziękowania wszystkim podatnikom, którzy terminowo wpłacają podatki lokalne. Jednocześnie przypomina, że najbliższy termin płatności podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego przypada na 15 marca br., a podatku od środków transportowych na 15 lutego br.