Powstanie Strategia Rozwiązywania Problemów Społecznych

Dodano 2017-04-26 08:30:06 Diagnozę zaczną od ankiety W maju do pięciuset, wybranych losowo, pełnoletnich mieszkańców Leszna zatelefonują lub zapukają ankieterzy. Będą zadawać pytania dotyczące problemów miasta. Odpowiedzi posłużą do stworzenia Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych do roku 2020.

W maju do pięciuset, wybranych losowo, pełnoletnich mieszkańców Leszna zatelefonują lub zapukają ankieterzy. Będą zadawać pytania dotyczące problemów miasta. Odpowiedzi posłużą do stworzenia Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych do roku 2020.

Poprzednia strategia obowiązywała do 2016 roku. Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie musi więc posiadać nowy dokument. Jest potrzebny, po pierwsze do zdiagnozowania problemów miasta, po drugie - jest punktem wyjścia do starań o fundusze.

- Oczywiście znamy problemy miasta, ale działamy intuicyjnie. Strategia pomoże nam zdiagnozować obszary, w których musimy zintensyfikować działania, jeśli trzeba dokonać ich poprawy. Być może pojawią się problemy, o których nie wiedzieliśmy - mówi Donata Majchrzak-Popławska, dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie.

Wykonaniem badań i stworzeniem strategii zajmie się Instytut Badawczy IPC we Wrocławiu. Praca firmy rozpocznie się od przygotowania ankiety składającej się z 15-20 pytań, które zostaną zadane kobietom i mężczyznom, w różnym wieku i o różnym wykształceniu. Ponadto zostanie wybrana grupa 20 liderów lokalnej opinii. Będą to urzędnicy, przedstawiciele organizacji pozarządowych czy księża. Ich odpowiedzi również pomogą w tworzeniu strategii.

- Potem zestawimy ze sobą twarde dane czyli statystyki problematyki społecznej. To na przykład liczba niebieskich kart w mieście i poszukiwanie powodów, dla których zostały założone. Z drugiej strony będziemy posiadali badania ankietowe. To pozwoli zderzyć ze sobą twarde dane z tym co wynika z obserwacji mieszkańców - tłumaczy Artur Kotliński, prezes Zarządu Instytutu Badawczego IPC we Wrocławiu

Kolejnym krokiem będą warsztaty strategiczne.

- Przedstawimy wyniki naszych prac statystycznych, zrobimy analizę pokazując mocne i słabe strony, wskazując zagrożenia na najbliższe sześć lat. Potem wspólnie wskażemy cele strategiczne i wizje - dodaje Jarosław Sawicki, dyrektor ds. badań Instytutu Badawczego IPC.

Autor: (mac)