Graficzny nagłówek podstrony
Aktualności gospodarka 10 marca 2016

Wyjątkowa inwestycja kolejowa w Lesznie

Myjnia w czasie pracy

9 marca 2016r. odbyło się uroczyste otwarcie całopociągowej myjni. Znajduje się ona na terenie Sekcji Utrzymania i Napraw Taboru Przewozów Regionalnych w Lesznie dobiegła końca. Nowoczesny obiekt jest wyposażony we wszystkie udogodnienia, dzięki którym usługi mycia taboru będą świadczone na najwyższym poziomie.

Przecięcia wstęgi dokonali przedstawiciele instytucji najbardziej zaangażowanych w proces powstania inwestycji: Tomasz Pasikowski - Prezes Zarządu Przewozów Regionalnych, Wojciech Jankowiak - Wicemarszałek Województwa Wielkopolskiego, Łukasz Borowiak - Prezydent Miasta Leszna. 

- "Dziękujemy lokalnemu magistratowi za pełne wsparcie. Sprawna współpraca z Urzędem Miasta w Lesznie to dowód na to, że to miejsce jest godne polecenia i sprzyja inwestorom." - podkreślił Mateusz Żmuda, Dyrektor Pionu Handlowego Przewozów Regionalnych. Dofinansowanie myjni wymagało przeprowadzenia działań w określonych terminach. 

- "Dobrze, że tak duże projekty spółek są lokalizowane właśnie w Lesznie. To znakomicie wpisuje się w plany inwestycyjne miasta, które obejmują także obszary kolejowe na naszym terenie." - podsumowuje budowę hali Prezydent Miasta Leszna Łukasz Borowiak. 

Zakończenie budowy myjni całopociągowej to zapowiedź dalszych zmian jakie czekają na zaplecze w Lesznie. Na potrzeby budowy profesjonalnej hali do wysokiego magazynowania zostanie wyburzony stary, niezagospodarowany dotąd budynek obok myjni. Z kolei po stronie zachodniej zostanie od nowa wybudowana hala budynku stworzonego na potrzeby socjalne pracowników.

Wartość zadania inwestycyjnego: 5 199 450,00
Maksymalna wartość dofinansowania POIiS: 3 835 002,82


Nowa myjnia wagonów i elektrycznych zespołów trakcyjnych to samodzielna maszyna, przystosowana do mycia taboru różnego rodzaju o długości 80 m podczas jednego etapu. Hala została wyposażona w urządzenia pracujące w zamkniętym obiegu wody z hydrocyklonem oraz instalacjami oczyszczającymi ścieki. Zamontowane zostały systemy do zmiękczania i demineralizacji wody, napowietrzania wody użytkowej i jej odzysku. Prowadnice przewodów ciśnieniowych zamontowane po obu stronach hali są wyposażone w zespół pomp wodnych i pompek dozujących chemię podczas wszystkich procesów technologicznych.

Główne urządzenie myjące to ruchoma myjnia bramowa wykonana z kwasoodpornej stali nierdzewnej, wyposażona w dwie szczotki pionowe do mycia boków oraz dwie szczotki odpowiednio wyprofilowane, wykonujące ruchy umożliwiające mycie przodu, górnych skosów i tyłu taboru, a szczególnie wyokrągleń tzw. „nosów”, jakimi charakteryzują się nowoczesne pojazdy kolejowe.

Czas podstawowego mycia jednego składu nie przekracza 30 minut, co zapewnia szybką i sprawną realizację usług. Pracownicy obsługują maszynę przy użyciu pulpitu sterowniczego z dotykowym wyświetlaczem LCD i mają do dyspozycji nowe pomieszczenia higieniczno-sanitarne w części socjalnej hali. Urządzenie szczotkowe przystosowane jest do mycia pojazdów EZT typu Flirt, Elf, EN57 i może zostać odpowiednio skalibrowane na potrzeby mycia innych typów taboru.

Opublikował: Lucyna Gbiorczyk kontakt: lgbiorczyk@leszno.pl ostatnia zmiana: 2016-03-10 14:39:27
0 Koszyk